Hoeveel (blinde)bochten heeft het circuit, is er een benzinestation aanwezig, welke faciliteiten zijn er op de paddock en wat is het adres? In de rubriek Circuits in de Spotlight zetten we kort een aantal handige ‘track facts’ van circuits voor je op een rij.

 

Track facts
Lengte                  : 7.004 meter
Breedte                : 11-15 meter
Rechte stuk         : 900 meter
Aantal bochten   : 19
Linkerbochten    : 10
Rechterbochten  : 9

Plattegrond         : Een plattegrond van de baan vind je hier
Decibels               : Maximaal 100dB statisch en 100 dynamisch

Faciliteiten paddock
Toegang               : De paddock is via de ingang ‘Ster’ (E42, afrit 10) op vrijdagavond van 20.00 – 22.00 uur open, op de dag van het
evenement is dit vanaf 07.00 – 22.00 uur.
Bandenservice    : Tijdens een circuitdag is er banden- en technische service aanwezig.
Elektra                  : In België worden de stopcontacten van type E gebruikt. Voor het ‘Frans-Belgische’stopcontact E moet je opletten
dat de stekkers van jouw geaarde apparaten (blauwe Euro stekkers, type F) een ‘pingat’ hebben.
Pitboxen               : Ja, de grootte van de pitbox is 16 x 8 meter.
Douches                : Ja
Toiletten               : Ja
Tankstation          : Ja, in de paddock aanwezig.
Restaurant            : Pit Brasserie op het dakterras van het F1-gebouw. Vanaf 08.00 tot 18.00 uur geopend, je kunt met pin en contant betalen.

Locatie

Adres                  : Route du Circuit 55, 4970 Francorchamps
Aanrijroute       : Vanuit Eindhoven op de A2/E25 richting Maastricht, Herstal, de E42/A27 richting Verviers en tot slot de afslag N62
richting het Circuit de Spa-Francorchamps. Vanuit Brussel de E40 richting Luik, de E42/A27 richting Verviers en tot slot de
afslag N62 richting het Circuit de Spa-Francorchamps.
Route               : Plan je route met Google Maps
Website           : http://spa-francorchamps.be/nl

 

Rondje Spa-Francorchamps
Een ronde over ‘magisch’ Spa mag natuurlijk niet ontbreken. Enjoy!

Over de auteur

Oprichter en bedenker van Racetrack Riding. Sinds zijn jeugd besmet met het motor(race)sport virus. Bezocht zijn eerste Grand Prix in 1987. De lay-out van het TT Circuit Assen kan hij inmiddels dromen. Sinds enkele jaren werkzaam voor diverse websites in de motor(sport)branche. Hierin combineert hij zijn motorpassie met het testen van de nieuwste motoren en het schrijven van artikelen. Zijn persoonlijke kracht kenmerkt zich door zijn brede kennis van de (inter)nationale motorsport en zijn toegankelijke manier van schrijven. Vanaf april tot november is hij met zijn motor te vinden op Nederlandse en buitenlandse circuits.

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.