Nieuwe kleuren voor Tuono V4 1100 Factory 2020

Aprilia heeft de Tuono V4 1100 Factory voor volgend jaar met nieuwe kleuren voorzien. De basis voor 2020-versie is zwart met een combinatie van de kleuren rood, wit en groen. Op technisch gebied is de naked bike ongewijzigd gebleven.

De Aprilia Tuono V4 1100 Factory is standaard uitgerust met het meest geavanceerde en efficiënte elektronische veersysteem dat momenteel verkrijgbaar is. Het systeem is in samenwerking met veringspecialist Öhlins de technici van Aprilia ontwikkeld.

State-of-the-art

De state-of-the-art technologie van deze Smart EC 2.0 semi-actieve vering maakt het mogelijk eenvoudig de werking van de voorvork en achterschokbreker te wijzigen: met een knop op het stuur kan de rijder kiezen uit de basisinstellingen semi-actief en handmatig, waarbij de semi-actieve stand de keuze biedt uit drie rijmodi: Track, Sport en Road.

In het OBTI-programma (Objective Based Tuning Interface) van het 4,3-inch full-colour dashboard van de Aprilia Tuono V4 kan de rijder deze standaardmodussen uiterst eenvoudig en intuïtief naar eigen voorkeur fijnregelen, waarbij de software voortdurend de wisselende rijsituaties en de input van de rijder met betrekking tot accelereren of remmen evalueert.

Vierde generatie APRC

De vierde generatie van het Aprilia Performance Ride Control (APRC)-rijassistentiesysteem, dat standaard aanwezig is op de Tuono V4 1100, werkt naadloos samen met de elektronica op de Tuono.

De modellen van de Tuono V4 1100-range zijn verder standaard uitgerust met een geavanceerd instelbaar bochten-ABS dat is ontwikkeld in samenwerking met Bosch om maximale veiligheid op de weg te garanderen.

Geperfectioneerd blok

De unieke 65° V4-motor van de Tuono V4 1100 Factory is dankzij zijn smalle bouw uitzonderlijk kort. Dit zorgt voor een voortreffelijke massacentralisatie en maakt het mogelijk het rijwielgedeelte compact te houden. Het blok is op diverse punten geperfectioneerd om de betrouwbaarheid en prestaties te verhogen, zonder dat dit ten koste is gegaan van het fantastische karakter en de geweldige sound waar deze V4 zijn populariteit aan dankt.

Een volledig overzicht van de technische gegevens van de 2020 Tuono V4 1100 Factory vind je hier

Over de auteur

Oprichter en bedenker van Racetrack Riding. Sinds zijn jeugd besmet met het motor(race)sport virus. Bezocht zijn eerste Grand Prix in 1987. De lay-out van het TT Circuit Assen kan hij inmiddels dromen. Sinds enkele jaren werkzaam voor diverse websites in de motor(sport)branche. Hierin combineert hij zijn motorpassie met het testen van de nieuwste motoren en het schrijven van artikelen. Zijn persoonlijke kracht kenmerkt zich door zijn brede kennis van de (inter)nationale motorsport en zijn toegankelijke manier van schrijven. Vanaf april tot november is hij met zijn motor te vinden op Nederlandse en buitenlandse circuits.

Gerelateerde berichten