Kawasaki heeft de Z-range uitgebreid met de H2. De 998cc viercilinder supercharger levert volgens Kawasaki 200pk en zit bomvol elektronische hulpsystemen.

Supercharged

Volledige LED verlichting, gemakkelijk afleesbaar TFT-, up/down quickshifter, standaard cruisecontrol tractiecontrole, intelligent antiblokkeersysteem, cornering management, selecteerbare rijmodi en wheelie control. Een kleine greep uit de elektronische hulpsystemen waarmee de nieuwe Kawasaki Z H2 is uitgerust: een supercharger.

Het meest opvallende aan de naked is de aanwezigheid van een ‘supercharger’. Volgens Wikipedia is een supercharger een compressor die gebruikt wordt om lucht onder druk in de cilinder(s) van een verbrandingsmotor te persen met als doel de motor meer kracht te laten leveren. Het voordeel van een supercharger is dat hij constant is en ook bij lage toeren druk levert doordat hij direct door de motor wordt aangedreven. Tot zover de techniek achter een supercharger, terug naar de Z H2.

Kleurstellingen

Kawasaki heeft het frame van de H2 geüpdatet en verder Brembo M4 remklauwen en een Showa BPF voorvork gemonteerd. Vanaf medio februari 2020 bij de Kawasaki dealer in de showroom in de kleuren:

  • Metallic Matte Carbon Gray/Metallic Flat Spark Black
  • Metallic Spark Black/Metallic Graphite Gray/Mirror Coated Spark Black
  • Metallic Diablo Black/Metallic Flat Spark Black

Meer informatie over de Kawasaki Z H2 is te vinden op de website.