Ultimate Performance Street: Triumph Street Triple RS 2020

Triumph heeft voor 2020 een volledig vernieuwde Street Triple RS gebouwd. Het motorblok van nieuwe Triple is doorontwikkeld door het Moto2-team van Triumph.

Ultimate Performance Street

Deze nieuwe generatie Street Triple RS heeft een vernieuwd 765 cc-driecilinder blok, ontwikkeld door het Moto2-motorteam van Triumph, met een hoog vermogen en koppel voor op het circuit. Verbeterde prestaties, een agressievere styling, uitstraling en houding, en een nog betere technologie. Fabrikant Triumph noemt het de ‘Ultimate Performance Street’.

Meer vermogen en koppel

De nieuwe, toonaangevende Street Triple RS is gebouwd op een winnende formule van toonaangevende uitrusting en rijgedrag, met 9% meer vermogen en koppel in het middensegment en een opmerkelijke verbetering in de reactiesnelheid van het gaspedaal. Ook is de 2020-Street Triple RS Euro 5-compatible.

Het piekkoppel van 79 Nm bij 9.350 tpm op het RS-model is hoger voor deze nieuwe generatie motorfiets, met een 9% sterkere spreiding over het middenbereik.  Met een piekvermogen van 123 pk bij 11.750 tpm voor het nieuwe RS-model levert deze update van de volgende generatie 9% meer vermogen in het middenbereik voor een nog spannender en

Het nieuwe RS-model heeft een verbeterd reactievermogen dat voornamelijk wordt bereikt door een vermindering van de rotatietraagheid met 7% door een hogere precisiebewerking. In combinatie met de toename van het koppel over het hele toerenbereik is de onmiddellijke verbetering bij de Street Triple merkbaar.

Agressievere stijl

De nieuwe Street Triple RS profiteert van belangrijke stijlbevorderende verbeteringen en heeft nu een agressievere uitstraling. Het geheel nieuwe bodywork heeft nu strakkere lijnen en een sportievere, hoekigere stijl, met nieuwe generatie aanpassingen aan de fly screen en de luchtinlaat, zijpanelen, achterunit, zadelkap en bellypan. Er is ook een gloednieuwe en gerestylede geluiddemper met een eersteklas koolstofvezel afwerking, uniek voor de RS.

LED-koplampen

Een opvallendere en agressievere nieuwe look voor de nieuwe Street Triple wordt geleverd door de scherpere, doelgerichtere dubbele LED-koplamp die witter, helderder, opvallender en agressiever gestyled is. De LED-verlichting profiteert van een laag energieverbruik en een grotere duurzaamheid op lange termijn, terwijl de grotere dagrijlichten (DRL) op de RS (waar de lokale marktwetgeving dit toestaat) een betere zichtbaarheid bieden.

Verbeterde TFT-functionaliteit

Het hoogwaardige RS-model is nu voorzien van 2de generatie grafische schema’s op het TFT-dashboard. De hoek van het TFT-beeldscherm kan voor een optimaal zicht worden aangepast aan de lengte van de rijder en werkt met ergonomisch geoptimaliseerde schakelaars en een 5-weg-joystick.

Autoblipper

Triumph‘s eigen Shift Assist, standaard gemonteerd op de Street Triple RS, is een quickshifter voor op- en terugschakelen voor soepel en comfortabel schakelen met behoud van de positie van het gaspedaal. Dit vermindert de vermoeidheid van de rijder en geeft de motorfiets een nog groter rijvermogen, vooral op het circuit.

Circuit prestaties

De nieuwe Street Triple biedt een wendbaar, opwindend rijgedrag met een ongelooflijk nauwkeurige en boeiende handling, die wordt geleverd door een combinatie van geavanceerde technische ontwikkelingen zoals de enkelzijdige swingarm met een torsiestijfheid en zijdelingse flexibiliteit die de stabiliteit zowel op de weg als op het circuit maximaliseert voor een nog groter vertrouwen van de rijder.

Diablo Supercorsa SP V3

Alleen voor het RS-model biedt Pirelli de nieuwste generatie Diablo Supercorsa SP V3-banden die klaar zijn voor gebruik op het circuit met grip en stabiliteit die wettelijk zijn toegestaan op de openbare weg. Alle Street Triple-rijders profiteren van het ervaren remvermogen van de hoogwaardige remmen, terwijl de ophangingsconfiguraties met hoge specificaties bijdragen aan het soepele rijgedrag en het vertrouwenwekkende vermogen van de Street Triple.

De Street Triple RS 2020 is in Nederland vanaf € 13.800,- verkrijgbaar in de basiskleur zwart met rode of gele accenten. In België is de RS leverbaar vanaf € 11.500,-.

Over de auteur

Oprichter en bedenker van Racetrack Riding. Sinds zijn jeugd besmet met het motor(race)sport virus. Bezocht zijn eerste Grand Prix in 1987. De lay-out van het TT Circuit Assen kan hij inmiddels dromen. Sinds enkele jaren werkzaam voor diverse websites in de motor(sport)branche. Hierin combineert hij zijn motorpassie met het testen van de nieuwste motoren en het schrijven van artikelen. Zijn persoonlijke kracht kenmerkt zich door zijn brede kennis van de (inter)nationale motorsport en zijn toegankelijke manier van schrijven. Vanaf april tot november is hij met zijn motor te vinden op Nederlandse en buitenlandse circuits.

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.